2010. november 4., csütörtök

Akkor vállalnék gyereket, ha...

Szóval… hogy miért vállalnak a nők egyre később gyereket? Én 25 éves vagyok. Édesanyám 19, 21 illetve 27 évesen szülte a lányait, én voltam az utolsó, így késői gyereknek számítottam akkoriban. Mostanában 27 éves koruk után szülnek a nők általában, és az már későinek számít. 25 évesen még semmiről nem maradtam le, de belegondolok néha.
         Idézem önmagam: „Elmondom, én miért nem vállalok gyermeket. Vidéki megyeszékhelyen élek albérletben, tavasszal tervezzük megvenni az első közös lakásunkat. Ide semmiképp nem szülnék, mert ki tudja, mikor raknak ki. Ez az egyik. A másik, hogy abból a fizetésből, amit ketten keresünk, fizetjük tavasztól a lakás törlesztését és a rezsit, plusz kaja, háztartás. Muszáj gyerekvállalás előtt félrerakni, mert a semmire nem lehet belevágni. Tehát én azt mondom, hogy ha a szívemet félreteszem és csak az agyammal gondolkodom, akkor 99%-ban az anyagiak miatt nem vállaltunk még babát.”
Ebben tehát a lényeg megvan. Most annyival nehezített a helyzetünk, hogy habár a lakást mindenképp meg akarjuk (és meg is fogjuk) :-) venni, nem lesz egyszerű a mai világban hitelt kapni. Nem tudom, ha az ember szülei nem milliomosok, illetve nem nyert a lottón, akkor hogy tud megvenni egy „csak” 7 millió forintos lakást? De ügyesek vagyunk és optimisták, úgyhogy ha minden jól megy, hamarosan lesz egy saját lakásunk. Nem szeretnénk költözni, albérletbe pedig semmiképp nem szeretnénk babát vállalni, hogy ne adj’ Isten, egyszer csak költöznünk kelljen másik albérletbe, onnan egy következőbe és így tovább.
         Lényegében ez az, ami miatt még nem szeretnénk gyereket. A másik, hogy 25 éves vagyok, ha még várok 3-4 évet, akkor sem leszek 30, nem késtem le semmiről.

         De hogy a nők többsége miért vállal 30 körül-felett gyereket? Amit én látok, csak azt tudom mondani, és nem szeretnék általánosítani, mert az soha nem igaz. Így ez ismét csak az én meglátásom, véleményem. Mostanság a nők végeznek az első főiskolával/egyetemmel 24-25 évesen. Ezután vagy elhelyezkednek, dolgoznak pár évet, építik a karrierjüket – és ez még mindig nem biztosítja, hogy a gyes után vissza tudnak menni ugyanoda dolgozni – és utána 30-35 évesen szülik meg az első vagy egyetlen babájukat. A másik lehetőség, hogy a főiskola után elvégez még egy főiskolát/egyetemet, ami szintén plusz 2-4 év, majd utána helyezkedik el, dolgozik pár évet, és ismét ott vagyunk, hogy minimum 30, de inkább 35 éves.
           Régen meg lehetett tenni azt, hogy a férj dolgozott, a feleség otthon volt, vagy csak pár órát dolgozott, és szépen megéltek, de mostanra ezt nem lehet megtenni. Belegondolok, ha az én fizetésem kiesne… Mehetnénk haza mindketten a szülőkhöz, mert vagy az albérletet fizetjük az egy fizetésből, vagy az ennivalót.
           Úgyhogy hiába is szeretnék 30 éves korom körül két porontyot, ha nem tudjuk biztosítani az anyagi minimumot, lehet, hogy csak 32 évesen fogok szülni, de akkor boldog anyuka leszek, akinek nem kell a mindennapi anyagiakon gondolkodni.

3 megjegyzés:

  1. Sajnos én mint 23 éves férfi, szomorúan látom amit te látsz. Mert én mindig reménykedtem és most is mindennap a lelkem mélyén azért dolgozom, mert szeretném hinni hogy 30 éves koromban már lehet egy gyerekem. Amikor a párom 25-30 év közötti fiatal nő lesz.
    És nem véletlenül írtam hogy "ezért dolgozom", mert tudom hogy sok múlik az anyagiakon.

    Minden jót:
    Laceee

    VálaszTörlés
  2. Kedves Laci!

    Az én párom is 31 éves, és pont a napokban mondta, hogy gondolkodott rajta, hogy hol "rontotta" el az életét... 10 éve még ő is azt gondolta, hogy 30 éves kora körül 2 gyerekes családapa lesz. És még nem, pedig sehol nem rontotta el az életét, csak a mai világban nem egyszerű biztos egzisztenciát teremteni. Nem fényűző palotát és luxuséletet szeretnénk, csak mire megszületik a gyerek, nem a mindennapi anyagiakon szeretnék gondolkodni. Ennek - szerintem - feltétele egy kis lakás (amit meg szeretnénk venni 2 szobás, erre pont megfelelő lenne).
    De amíg ilyen fizetések és lehetőségek vannak, addig nem megy ez sajna egyik napról a másikra. :(
    Sok szerencsét kívánok neked! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is most szültem, elmúltam 29, a férjem 35. Megjön az a baba, ha jönnie kell, nem vagytok lekésve semmiről. :)

    VálaszTörlés