2010. november 10., szerda

Sorozatok

Ma eszembe jutott, hogy vajon miért is néznek az emberek sorozatokat?


Ha munka után időben hazaérek, akkor a két kereskedelmi csatornán valamilyen dél-amerikai szappanopera megy, az biztos. Sajnos (és ez az én hibám) közszolgálati és egyéb csatornákat nagyon ritkán nézek, pedig azokon sokkal értelmesebb műsorok mennek, olyanok, amikből még tanulni is lehet.
Ha csak este érek haza, megcsinálom a napi házimunkát, és kb. a Barátok közt-re ülök le. Nem mondom, hogy függő vagyok, de szeretem ezt a sorozatot, bár lassan olyan, mint a rétestészta, és - annak ellenére, hogy próbálnak a való élethez hasonló szituációkat produkálni - néha kicsit hihetetlen dolgokat produkálnak benne. Mindenesetre valami leköt ebben a sorozatban. Mondjuk az is igaz, hogy ha nem nézem 1-2 hétig (hónapig), akkor is tudom, hogy mi történt, mintha minden részt láttam volna. 


Nagyon szeretem azokat a sorozatokat, amik szólnak valamiről, amiben gondolkodni kell, amiben ténylegesen történik valami. Ezért hétfőn este mindig a dr. Csontot és a Gyilkos számokat nézem. 


Kedden - nem tudom ugyan, hogy miért szeretem ezeket, de szeretem - a Vészhelyzetet és a Grace klinikát nézem. Egy időben, amikor egy fontos szerettem volt kórházban hosszú ideig nem voltam képes kórházsorozatokat nézni. Tudom, hogy ezek sem 100%-osan valósághűek - mondjuk mi az, ami ebben a "dobozban" van? -, és soha nem lennék orvos, képtelen lennék felvágni valakit, életek felett dönteni, de szeretem ezt a két sorozatot, talán azért, mert nem nyersen a valóságot mutatják, hanem a szereplők emberi oldalát is megmutatják.


A szerdai nap Doktor House-é és a Született feleségé. Az elsőt a fenti indokok miatt, a másodikat... a kikapcsolódás miatt talán? Vagy mert ez is egy emberi sorsokat bemutató szerep? Nem tudom, mindenesetre azt tudom, hogy jó nézni, jók a poénok és a szereplők benne.


Csütörtökön nincs olyan sorozat, ami lekötne, ilyenkor ha van valami jó film, azt nézem, ha nem, akkor keresek a neten valamit. 


Péntek és szombat este pedig ha nem megyek sehová, akkor a két énekes vetélkedőt nézem. 


Ezzel, hogy számba vettem, konkrétan nem tudom, hogy ki milyen sorozatokat néz és legfőképp hogy miért, de azt tudom, hogy én mit és miért nézek. Leginkább a gondolkodásra késztető és az emberi sorsokat bemutató sorozatok az én "embereim". Néha el-elkapok egy dél-amerikai szappanoperát, ami elé csak leülök és bambulok, ilyenkor teljesen kikapcsol az agyam, ezek arra jók, hogy ilyenkor nem gondolok semmire. 
Úgyhogy vannak a "gondolkodó" és az "agykikapcsoló" sorozatok részemről. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése